نوبت دهی آنلاین: 88029600
  • تاریخ انتشار : 1402/07/09 - 08:35
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 724
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پایگاه غربالگری و آموزش روز جهانی قلب در مرکز قلب تهران

این پایگاه به مناسبت 7 مهر روز جهانی قلب و با هدف غربالگری و آموزش پیشگیری از بیماری های قلب و عروق برای مراجعین برپا شد.

پایگاه غربالگری و آموزش روز جهانی قلب مرکز در قلب تهران

به گزارش روابط عمومی مرکز قلب تهران، شنبه 8 مهر 1402 با همکاری درمانگاه پرستاری آموزش و پیگیری بیمار و دپارتمان پیشگیری مرکز قلب تهران با حضور تیمی متشکل از پزشک متخصص، سرپرستار و پرستار آموزش و پیگیری، کمک بهیار و استقرار خدمات اورژانس قلبی در لابی مرکز، بصورت چهره به چهره با مردم دیدار و برنامه آموزشی قلبی عروقی سلامت‌محور (ویژه عموم مراجعین و همراهان و خانواده های بیماران)، با غربالگری قلب و عروق از طریق نرم افزار غربالگری و مدیریت سلامت قلب و عروق همراه با مشاوره و ارائه توصیه های مرتبط با خود مراقبتی عوامل خطر قلب و عروق و شیوه زندگی سالم برگزار شد.
مراجعین با حضور در این پایگاه ضمن دریافت خدمت مربوطه؛ در خصوص بروز سکته های قلبی و مغزی مورد ارزیابی و خطرسنجی در طی ده سال آینده توسط خودشان با استفاده از این نرم افزار قرار گرفتند و افراد دارای خطر متوسط به بالای بیماری قلبی برای دریافت خدمات درمانی و تشخیصی تخصصی ارجاع شدند.
این پایگاه با محوریت استقبال از روز جهانی قلب با هدف ارتقای سطح آگاهی و عملکرد سلامت قلب و عروق شهروندان، خدمت‌رسانی، تکریم مراجعین و همراهان و خانواده های بیماران و پاسخگویی به مشکلات آموزشی و سلامت قلب و عروق مردم‌ برپا شد. در این روز همچنین روابط عمومی بیمارستان مرکز قلب تهران با ارائه برنامه های متعدد نظیر پیام های آموزشی در تلوزیون ها و سایت، شبکه مجازی بیمارستان و پخش کلیپ های روز جهانی قلب، طراحی پوستر ها و پمفلت ها و ارائه کتابچه های آموزش بیماری های قلبی دارایQRcode در سالن های مرکز برای سهولت دسترسی مراجعین، همراهان، خانواده ها و راهنمایی برای آموزش کنترل فشار خون، کنترل دیابت، کنترل چربی خون، ترک سیگار، تغذیه سالم، سلامت معنوی، نقشی مهم وحضوری فعال داشت.    
سازمان جهانی بهداشت روز «7 مهر ماه، مصادف با 29 سپتامبر» را بعنوان روز جهانی قلب معین کرده است. امسال  شناخت عوامل خطر بیماری قلبی عروقی با شعار "آگاهی بیشتر و قلب سالمتر" در نظر گرفته شده است .این روز نقشی مهم در حساس سازی و اطلاع رسانی در خصوص سلامت قلب و عروق دارد و فرصت مهمی است که می توان برای افزایش آگاهی و تشویق افراد، اعضای خانواده، جوامع، سیاستگذاران و تصمیم گیران در طول سال از آن استفاده کرد. یکی از مهمترین و مطمئن ترین راه های رسیدن به اهداف پیشگیری و کنترل بیماری قلبی عروقی، غربالگری های سلامتی و آموزش همگانی و برگزاری پویش های عمومی است.  این روز در واقع شروع برنامه و فعالیت هایی است که باید در طول سال ادامه یابد. به همین منظور مقرر است فعالیت های ملی مانند غربالگری های سلامتی از جمله فشارخون، وزن، قندخون، کلسترول و فعالیت های ورزشی، تغذیه و استرس بر اساس موضوعات تعیین شده در هر سال، به شکل بسیج های اطلاع رسانی و آموزشی، سازماندهی شوند. برای مرکز قلب تهران نیز این روز مغتنم است تا برنامه ها و فعالیت های خود را برای مقابله با بیماریهای قلبی عروقی و در جهت افزایش آگاهی عمومی برنامه ریزی کند و آن را گرامی بدارد.

 

 

 

  • گروه خبری : آموزش بیماران,معاونت پژوهشی,معاونت درمان,رخدادها
  • کد خبر : 247294
سید محسن اسماعیلی
نویسنده:

سید محسن اسماعیلی

پایگاه غربالگری و آموزش روز جهانی قلب مرکز در قلب تهران پایگاه غربالگری و آموزش روز جهانی قلب مرکز در قلب تهران پایگاه غربالگری و آموزش روز جهانی قلب مرکز در قلب تهران پایگاه غربالگری و آموزش روز جهانی قلب مرکز در قلب تهران پایگاه غربالگری و آموزش روز جهانی قلب مرکز در قلب تهران پایگاه غربالگری و آموزش روز جهانی قلب مرکز در قلب تهران پایگاه غربالگری و آموزش روز جهانی قلب مرکز در قلب تهران پایگاه غربالگری و آموزش روز جهانی قلب مرکز در قلب تهران پایگاه غربالگری و آموزش روز جهانی قلب مرکز در قلب تهران پایگاه غربالگری و آموزش روز جهانی قلب مرکز در قلب تهران پایگاه غربالگری و آموزش روز جهانی قلب مرکز در قلب تهران پایگاه غربالگری و آموزش روز جهانی قلب مرکز در قلب تهران

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *